Топ-5 обов’язкових до відвідування місць в Афінах

Збираєтеся в подорож? Обов’язково дізнайтеся максимум про місце, в яке відправляєтеся: від можливості купити квитки заздалегідь до роботи музеїв в дні вашої відпустки. У новій статті Андрій з Києва розповідає про свій досвід подорожі в Афіни.

Моя грецька історія почалася ще в жовтні – саме тоді з’явилися рекордно дешеві авіаквитки в Грецію (1100 грн туди-назад), рішення летіти було прийнято за 5 хвилин переписки з моєю дівчиною, і ось ми сидимо з посмішкою на обличчі і квитками в профілі Ryanair.

Що подивитися в Греції за 3 дні? Саме стільки часу ми мали на відвідування найпівденнішої точки Європи, в якій ми коли-небудь були. Я прийняв рішення присвятити цю подорож саме місту Афіни, а вже в наступний раз відвідати острови і інші популярні місця цієї курортної країни.

Багато тревел блогерів закликають не затримуватися в брудній і бідній столиці, яка ледве пережила кризу. Ми ризикнули перевірити ці заяви на власному досвіді і жодного разу не пошкодували – Афіни однозначно варті вашого часу!

1. Центральна площа Синтагма і ринок Монастиракі

что посмотреть в афинах, фото

Швидше за все, це найкраще місце для першого знайомства з містом. До Синтагми ми приїхали на метро, подивилися урочисту зміну варти біля будівлі парламенту і пішли по прямій пішохідній вулиці до ринку Монастиракі.

Сама площа і дорога до ринку виглядають сучасно і по-європейськи. Можна зустріти знайомі мережі магазинів одягу, фастфудів і всіх інших ознак західного світу. Ближче до ринку все частіше починає з’являтися місцевий колорит – вуличні музиканти з національними інструментами і піснями грецькою, шарманщики, продавці кокосів і смажених каштанів.

Сам ринок Монастиракі являє собою величезну кількість товарних рядів з усілякими сувенірами, прикрасами, одягом і дрібничками. Навколо зустрічаються як сучасні магазини і ресторани, так і старовинні будівлі і навіть церква часів Візантії.

Коли ми намагалися зробити фото і відео, величезний потік місцевих та туристів нам вічно псував кадр. Ми вирішили зробити з цього недоліку перевагу і записали таймлапс на нашу екшн-камеру Procam 8. Вічні і монолітні будинки ринку Монастиракі на тлі снуючого мурашника з людей – такі кадри вже багато говорять про характер цих місць.

2. Акрополь і Парфенон

Пам’ятки історії в Афінах розташовані досить компактно, а тому після обіду величезними грецькими порціями (сміливо беріть одну порцію на двох) можна відправитися до Акрополя – пагорба в самому центрі Афін.

Зрозуміти куди йти легко, просто вийдіть на відкрите місце і озирніться. Вершину пагорба з його головним храмом Парфеноном видно майже з будь-якої точки міста, тому ви точно не заблукаєте. Сплатіть вхід в касі з дивовижно швидкою чергою і починайте підйом до артефактів давнини.

Лайфхак: постарайтеся спланувати свою подорож в Афіни на початок місяця. Справа в тому, що з листопада по березень кожна перша неділя місяця є днем безкоштовного входу в багатьох музеях і визначних пам’ятках. Можна заощадити від 20 до 50 євро, не впустіть таку можливість!

Незважаючи на те, що ми приїхали далеко не в сезон (2 лютого), підкорити Акрополь бажала безліч туристів, що заважало пройнятися атмосферою старовини і античності. Величезний і величний Парфенон був оточений мандрівниками з усього світу, кожен хотів зробити фото і посидіти в тіні цього пам’ятника історії.

Після фотографування одне одного, ми вирішили встановити штатив, закріпити на ньому нашу екшн-камеру Procam 8 і зробити кілька спільних кадрів і відео на фоні Парфенона. Особливо у нагоді був режим серійного фото – через снуючих навкруги туристів, кожен момент цінний і не хочеться його витрачати на натискання кнопки зйомки.

3. Афінська агора і храм Гефеста

Пекуче сонце і натовп людей не дали нам надовго затриматися на вершині Акрополя, а тому ми вирішили спуститися в більш тихе і затишне місце. Так ми натрапили на древній центр міста – Афінську Агору. Раніше тут вирувало життя, а тепер панує умиротворення і тиша. Принаймні в несезон.

Зелені газони, кущі та пальми ростуть поруч з зруйнованими часом колонами і фундаментами будівель. Добре збережений храм Гефеста вражає не менше ніж Парфенон. За рахунок відсутності натовпів туристів, набагато легше перейнятися атмосферою старовини і усвідомити, що ти поруч зі справжнім історичним дивом. Чарівне місце, яке однозначно варто відвідати.

Лайфхак: хоч це місце і ідеальне для вечірніх прогулянок, воно закривається ще до заходу сонця. Хоч ми і встигли зробити пару кадрів на нашу екшн-камеру Procam 8, суворі охоронці свистками і окликами почали нас проганяти разом з іншими туристами. Добре, хоч не довелося платити за вхід на територію Агори – вона теж входить в список пам’яток, які надають безкоштовний вхід в першу неділю місяця.

4. Афінська Рів’єра і порт Пірей

Не можна побувати в Греції і не побачити моря, особливо якщо воно в 20 хвилинах шляху на метро або трамваї. Другий день нашої подорожі ми вирішили присвятити Середземному морю, а тому сіли на трамвай і помчали до маленького містечка Каламакіон. Він, як і всі інші населені пункти вздовж західного узбережжя до самого мису Суніон, є частиною так званої Афінської Рив’єри.

Каламакіон нас привернув наявністю безкоштовного громадського пляжу і марини (порту) з приватними яхтами. Лютневе море в Греції виявилося не таким вже й прохолодним, саме те як для поплавати і повалятися на піску. В несезон громадські пляжі в основному відвідують місцеві, тому це відмінна можливість поспостерігати за їх пляжними іграми схожими на суміш тенісу та бадмінтону.

Наплававшись і надивившись на яхти, ми вирушили до головного порту Греції – Пірею. Раніше він був окремим містом, але тепер фактично є частиною Афін. Саме звідси до островів відправляються величезні пороми з туристами. Ми прогулялися біля кожного судна, дивуючись їх розміру і місткості – з деяких поромів виїжджали цілі вантажівки! Що вже говорити про десятки легковиків…

5. Холм Лікавітос

Наш останній вечір в Афінах ми вирішили провести на вершині найвищого пагорба в Афінах. Зустріч заходу сонця, вид на нічне місто і  Акрополь – звучало багатообіцяюче, тому з пледом і перекусом ми відправилися прямо вгору. На щастя, підкорювати 263 м пішки не довелося – зручний фунікулер за лічені хвилини доставляє наверх всього за 7,5 євро в дві сторони.

Вид з вершини дійсно захоплює дух. Приходить розуміння, наскільки величезне це місто, як близько воно розташоване до моря. Спостерігати всю цю неосяжну красу заважає лише вітер і прохолода, яка з наближенням вечора лише посилюється.

Лайфхак: дізнавшись про красу заходу сонця на вершині пагорба, ми захотіли зробити крутий тайм-лапс на нашу екшн-камеру Procam 8. Здавалося, ми врахували все – зарядили акумулятор, взяли з собою штатив, знайшли відмінне місце для зйомки. Але ми зовсім не врахували сильний вітер на вершині Лікавітосу. Він зносив легку камеру і не давав записати довге відео. Радимо вам або брати важкий штатив, або придумати додаткову опору чи надійне кріплення.

Захід сонця був дійсно чарівний і різноманітний – червоне небо, темні береги далеких островів, яскраві вогні в місті і на кораблях. За кілька хвилин небо остаточно потемніло і ми побігли грітися в ресторанчик прямо на вершині цього ж пагорба з видом на нічне місто. Повечерявши грецьким салатом і традиційною мусакою, ми спустилися на фунікулері і вирушили додому. Це був наш останній день в Афінах – місті, в яке ми ще обов’язково повернемося.